In goed overleg en in samenwerking met de thuisspelende club streeft Go Ahead Eagles ernaar om elke uitwedstrijd tot een zo aangenaam mogelijk bezoek te maken voor onze supporters. Aangezien het uitreisreglement een update verdiende, is onlangs bekeken waar er verbeteringen doorgevoerd konden worden om van de Awaydays voor alle supporters een unieke beleving te maken. 

Gelukkig gaat er heel veel goed rond uitwedstrijden. Helaas zijn er echter ook nog steeds zaken die aanscherping behoeven, zoals we eerder dit seizoen hebben geconstateerd rond de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk. In één specifieke bus moesten toen veel goedwillende supporters lijden onder het gedrag van enkele kwaadwillende individuen, met de nodige herstel- en schoonmaakkosten tot gevolg. Om dergelijke kosten in de toekomst snel op te kunnen vangen heeft Go Ahead Eagles besloten om een calamiteitenpot in het leven te roepen. 

WAT HOUDT DE CALAMITEITENPOT IN? 

  • Vanaf de eerstvolgende uitwedstrijd – Willem II-uit op zaterdag 27 november – zal er per verkochte uitkaart een opslag van € 3,- van toepassing zijn, die in de calamiteitenpot wordt gestort. Dit is een buffer voor kosten die onverhoopt gemaakt moeten worden voor schoonmaak of herstel van bijvoorbeeld uitvakvoorzieningen of bussen, voordat de verantwoordelijken gevonden zijn. 
  • De schade zal hierna altijd worden verhaald op de verantwoordelijken, waarna het schadebedrag weer terugvloeit in de calamiteitenpot. 
  • De invoering van deze calamiteitenpot zal worden meegenomen in het vernieuwde uitreisreglement. De supporters die hierin meedenken en hieraan meewerken krijgen inzicht in de ingaande en uitgaande bedragen in de calamiteitenpot. 

Uiteraard hoopt Go Ahead Eagles van harte dat het geld in de calamiteitenpot nooit aangewend hoeft te worden om schades te vergoeden. Al het geld dat overblijft in de calamiteitenpot zal worden ingezet voor verbeteringen rondom uitwedstrijdbezoek, zodat iedereen nóg meer kan genieten van memorabele Awaydays!