Aanleiding voor deze actie is de serie SNELLE vs BAS, die de afgelopen weken te
zien was op de clubkanalen van Go Ahead Eagles. Hierin namen Snelle en Go Ahead
Eagles-aanvoerder Bas Kuipers het tegen elkaar op in verschillende sportieve en
muzikale challenges. Eén van de tegenprestaties: hoofdsponsor worden van de
club. Hoewel Snelle in de serie aan het kortste eind trok, vonden beide partijen
elkaar op veler verzoek toch in deze unieke samenwerking.

Maar met dank aan de shirtsponsoren van Go Ahead Eagles staat het shirt niet
alleen in het teken van het hoofdsponsorschap van Snelle. Op de mouw, in de kraag
en op de achterkant van het shirt wordt aandacht gevraagd voor Pleun’s
Regenboogijsje en Beat Batten. Deze stichtingen zetten zich in voor aandacht voor
en onderzoek naar de ziekte van Batten, een stofwisselingsziekte die ook wel
aangeduid wordt als kinderdementie.

“Ik ben natuurlijk onwijs trots op mijn hoofdsponsorschap”, aldus Lars Bos, beter
bekend als Snelle. “Maar tijdens de onderhandelingen – zeg ik met een knipoog –
zeiden we meteen tegen elkaar: laten we kijken of we het breder kunnen inzetten,
door er een belangrijk doel aan te verbinden. Ik ben al een tijdje als ambassadeur
betrokken bij Pleun’s Regenboogijsje, dat bovendien zijn oorsprong kent in
Deventer. Dus die optelsom was snel gemaakt.”

Rondom de wedstrijd tegen Vitesse worden er verschillende acties georganiseerd
om geld op te halen voor onderzoek naar de ziekte van Batten. Zo worden Pleun’s
Regenboogijsjes verkocht op het Stadionplein en worden de speciale
wedstrijdshirts geveild. “Dit is een fantastische actie, die denk ik veel zegt over
Lars als mens en Go Ahead Eagles als club”, zegt Koos Janssen, vader van Pleun.
“Heel mooi hoe we nu vanuit de serie op deze manier onze krachten kunnen
bundelen. Op naar een mooi resultaat op 1 mei, op beide fronten!”