De nieuwe website (saxion.nl) is resultaat van uitgebreid onderzoek onder de studenten en bedrijven en past bij de vernieuwde strategie van de hogeschool. “Uiteraard ligt er een grote focus op ons onderwijsaanbod”, aldus Alex van Zijl, directeur Marketing en Communicatie van hogeschool Saxion. “We zijn niet alleen vollediger, we geven ook een beter beeld van bijvoorbeeld de vakken en projecten die studenten kunnen verwachten tijdens hun studie”.

Met de nieuwe website kan de hogeschool beter laten zien wat zij verstaat onder de nieuwe belofte ‘Get Ready for a Smart World’. Hoogwaardige storytelling vanuit een eigen nieuwsredactie moet de hogeschool beter op de kaart zetten in de regio en daarbuiten. “Er gebeuren echt fantastische dingen binnen Saxion”, aldus van Zijl, “en dankzij deze website delen we ze veel beter met de buitenwereld”.

Uit recent onderzoek van de Landelijke Studentenvakbond bleek dat hogescholen en universiteiten niet duidelijk genoeg communiceerden over de verplichte studiekeuzecheck voor nieuwe studenten. Hogeschool Saxion gaat voor transparantie.