“Peter Brouwer weet als geen ander krachten te bundelen en de Deventer binnenstad als één geheel te presenteren. Ook tijdens de coronacrisis zet Peter zich zeer intensief in om de Deventer binnenstad te organiseren op de kaart te zetten.” aldus Thomas Walder. 

Dit alles blijft niet onopgemerkt in de landelijke media. Deventer was volop in het nieuws op diverse nationale televisiezenders. Zo werd Deventer een voorbeeld voor andere plaatsen in Nederland. Peter Brouwer is een ambassadeur voor Deventer bij uitstek.

De Deventer Promotieprijs wordt jaarlijks uitgereikt door Deventer Marketing en de wethouder Economie van gemeente Deventer aan een persoon, organisatie of bedrijf dat zich op een bijzondere manier inzet voor de promotie en marketing van Deventer. De prijs bestaat uit een kunstwerk dat voor de winnaar persoonlijk gemaakt is door de Deventerse edelsmeden van MinkKoot. Normaliter vindt de uitreiking plaats tijdens de Deventer Nieuwjaarsreceptie. Dit jaar werd de prijs, geheel passend binnen de tijdsgeest van de coronacrisis, digitaal uitgereikt. Om de winnaar extra in het zonnetje te zetten is van de uitreiking een korte film gemaakt. Deze wordt gedeeld via de sociale mediakanalen van Deventer.  

Ultiem Naoberschap in Bathmen 

Naast Peter Brouwer waren er nog andere genomineerden. Carlijn Leenders, directeur Deventer Marketing vertelt: “Één daarvan was een heel bijzondere: Bathmen. Het dorp ging vanuit gemeenschapszin vrijwillig in lockdown tijdens de coronacrisis in oktober 2020. Dit kwam veelvuldig in de nationale media en Bathmen werd een voorbeeld voor de rest van Nederland.” In het verlengde van de Promotieprijs is daarom eenmalig een ‘Blijk van waardering voor Ultiem Naoberschap’ uitgereikt aan Bathmen. Burgemeester Ron König overhandigde het plakkaat aan Willem Berends, voorzitter van sportvereniging ABS en een belangrijke aanjager binnen Bathmen.