Het aanbod is vertrouwd maar de winkelformule ging volledig op de schop en draait om een letterlijk groene lifestyle. In de nieuw gebouwde winkel van 9000 m2 kunnen klanten terecht voor (buiten)planten, (tuin)meubels, dieren(benodigdheden) en (woon)accessoires maar kunnen ze ook van alles leren over thema’s, zoals ‘leven in de tuin’. Een oranjerie op het buitenterrein biedt ruimte aan afwisselende workshops, in de Groentetuin worden verse groenten en fruit verkocht en bezoekers kunnen in de Proeftuin eten uit de lokale kas. Een bezoek aan deze gloednieuwe flagshipstore levert, naast inspiratie, ook kennis op over de natuur middels een audiotour met groene weetjes, adviezen en inspirerende verhalen. Beleven met al je zintuigen staat centraal in de Intratuin flagshipstore. Dat is waarom Intratuin Deventer speciaal voor de opening een audiotour heeft ontwikkeld met groene weetjes, adviezen, en bijzondere verhalen. 

Het concept – uitgewerkt door strategisch ontwerpbureau SVT – is gebaseerd op een ‘magazine’. Omdat de gloednieuwe Intratuinvestiging is opgebouwd uit verschillende conceptstores, stappen bezoekers letterlijk een lifestyle magazine binnen waarin je als het ware door de verschillende rubrieken kunt lopen. Dit nieuwe concept sluit aan bij de veranderde samenleving waarin enerzijds snelheid en gemak en anderzijds belevingbelangrijke wensen zijn van de consument. Om daaraan tegemoet te komen is een korte route gemaakt voor de snelle, doelgerichte koper en een uitgebreide route met gevarieerde afdelingen voor Intratuin-fans die uitgebreid komen winkelen.