Bas Dijkhuis

Fashion Designer Bas Dijkhuis herintroduceert zijn kledingmerk Don’t Waste Culture, een high-end fashion streetwear-merk dat hij al in 2013 oprichtte. Hij zat toen nog op de middelbare school en maakte eigen petjes, T-shirts, truien en jassen die al snel door Nederlandse top-artiesten werden gedragen. Ook de wereldberoemde dj Don Diablo merkte dat op waarna Bas samen met Don in vier jaar tijd een internationaal succesvol merchandise-merk oprichtte. Ondertussen studeerde hij af aan Saxion Hogeschool.

Samenwerking

Dijkhuis werkt nu al twee jaar met Karel Kloeze aan Brand Your Merch, waarmee ze ’s werelds grootste artiesten voorzien van high fashion merchandise. Ze wonnen de Saxion Ondernemersaward en herlanceren het eigen merk van Bas. Om de wedergeboorte van Don’t Waste Culture te onderstrepen, kreeg de nieuwe collectie de naam ‘Renaissance’, een tijd van innovatie en optimisme.

Don’t Waste Culture

Don’t Waste Culture is een premium-merk. Er wordt gewerkt met unieke stoffen van hoge kwaliteit. Elk onderdeel van de collectie is handgemaakt en foutloos afgewerkt. Elke millimeter van de stof wordt gebruikt om een perfecte pasvorm te krijgen. Over elk detail is nagedacht.

Daarnaast is het een volwassen kledingmerk waarmee een statement gemaakt wordt.. ‘Kijk om je heen. Alles is cultuur. Wat voor de één normaal is, is vreemd voor een ander. Laten we elkaar in deze tijd van polarisatie niet verguizen, maar juist respecteren en aandacht besteden aan ieders eigenheid.’ Aldus Bas Dijkhuis.

De nieuwe collectie van Don’t Waste Culture vergroot het bewustzijn dat oude en moderne culturen naast elkaar kunnen bestaan.

Meer informatie over Don’t Waste Culture is te vinden op de website.