De N348 vanaf de richting van Epse/Gorssel krijgt een nieuwe toerit. Als de tunnel is gepasseerd gaat het verkeer rechtsaf bij de nieuwe toerit die naast de bestaande afrit komt te liggen. De op- en afrit van de A1 aan de kant van Epse wordt ruimer aangelegd en krijgt een nieuwe aansluiting op de N348.

bron: Rijkswaterstaat. paars = nieuw ontwerp

Vanaf Epse moet ook de N348 aangepakt worden omdat er een toegangsweg naar het Bedrijvenpark A1 moet komen tussen de snelweg en Epse. Deze reconstructie stond al gepland maar wordt nu gelijktijdig uitgevoerd met verbreding van de A1 zodat de overlast zoveel mogelijk wordt beperkt. De N348/Deventerweg bij Epse/A1 wordt iets verlegd om een bufferzone te creëren voor bewoners aan de Waterdijk en Kletterdijk. Er komt een grondwal en een dassentunnel. De gemeente Deventer betaalt hiervoor €960.000. Risico’s op meerkosten worden het Rijk gedragen.

Bij de Waterdijk komt een aansluiting naar het bedrijvenpark A1 (Oost). Het pand aan de Deventerweg 62 moet hiervoor verwijderd worden. Bovendien moet de gasleiding bij de N348 verlegd worden.

Volgens de planning van het Rijk wordt de A1 tussen Deventer en Apeldoorn vanaf dit jaar aangepakt worden en moet in het najaar van 2020 afgerond zijn. Op 25 juni werd de aanbesteding gegund aan Heijmans voor een bedrag van €127,3 miljoen. Hier zit ook de verbreding tussen Deventer-Oost en Rijssen bij.