Dit betekent dat op station Deventer álle servicemedewerkers verdwijnen (loket en informatiebalie) Als reizigers moet je alles online gaan regelen en is er op het station geen aanspreekpunt meer.

‘In al onze activiteiten staat de reiziger op 1, 2 en 3’, dat zegt NS over zichzelf. Maar hoe gaat dat als die activiteiten kosten besparen en bezuinigingen zijn? Want NS wil krimpen.Dat heeft grote gevolgen voor de medewerkers, die hun baan kwijtraken.

Maar ook voor reizigers: waar kunnen zij terecht met hun vragen als de infomedewerkers verdwijnen? Hoe blijven de stations veilig als er straks geen personeel meer rondloopt? Hoe onderhoud je al het materieel zonder monteurs? Wie zorgt er voor de reiziger die hulp bij in- en uitstappen nodig heeft? En wie helpt de reizigers bij een calamiteit? Een kaartjesautomaat kan geen EHBO verlenen.

Openbaar vervoer moet niet alleen gaan over geld, maar vooral over service. Reizen met de trein moet overal en voor iedereen veilig, betaalbaar en toegankelijk blijven!

De FNV is een petite gestart tegen de krimp in het personeelsbestand en het sluiten van de servicebalies.