Hoe hangt de vlag er op dit moment bij?

“Het is super vervelend.” begon Oostvogel. “Natuurlijk voor al het publiek die we nu moeten teleurstellen, maar ook voor alle artiesten die zouden optreden is het een enorme tegenvaller. Wat we proberen met man en macht is om de voorstellingen te verplaatsen. Dat kan niet altijd. Er zijn ook voorstellingen die lijken niet door te gaan, in verband met de crew die volgend jaar dan andere afspraken hebben. Onze programmeringsafdeling heeft het druk.”

Financieel

“We moeten en willen geld terug geven aan mensen waarvan de voorstelling definitief geannuleerd is. Maar de producenten die willen ook hun geld om hun artiesten te betalen.” vertelde de interim-directeur. “Dit is bij alle theaters in Nederland hetzelfde, dus we zijn nu in overleg over hoe we hiermee om moeten gaan. Dat is ook de reden waarom het wat langer duurt om gepaste oplossingen te vinden.”

Vouchers

Er stond ook iets online over vouchers voor de mensen die kaartjes hebben voor geannuleerde voorstellingen. Hoe zit dit? “Wij zien dit niet als de beste oplossing, maar het houdt het geld nog wat langer bij de Schouwburg. Mensen zouden dan een andere keer naar een andere voorstelling gaan. Maar hier zijn de producenten, de voorstelling en wij niet mee geholpen.” legde hij uit. “Het is dus wel ingewikkeld. We zullen ook vragen, aan mensen die het kunnen veroorloven, om het geld niet terug te vragen en het te zien als een donatie.”

Online

“Met alle Deventer kunstinstellingen samen hebben we www.deventercultuurlink.nl daar zijn tips hoe je je dagen kan invullen voor mensen die wat kunstzinnig zijn.”

 

Hieronder is het gehele luisterfragment van het interview met Gabriel Oostvogel.