Patiënten op de intensive care in het Deventer Ziekenhuis hebben er niks van meegekregen, maar het was er wel degelijk: brand op de afdeling. De brandweer werd daar aan het begin van woensdagavond voor opgeroepen.   

De brand was ontstaan in een magnetron in de personeelskantine van de IC. Maar de gevolgen vielen uiteindelijk mee, zo meldt RTV Oost.  Het brandje was snel geblust door ziekenhuispersoneel, maar veroorzaakte in korte tijd een flinke rook- en stankoverlast, die ook bezoekers van het ziekenhuis niet was ontgaan. 

Meerdere compartimenten 

Dat de patiënten op de IC niets hebben gemerkt komt volgens de ziekenhuiswoordvoerder doordat de afdeling is opgedeeld in meerdere afgesloten compartimenten, waardoor de rook niet de patiëntenruimtes heeft kunnen bereiken. Ook de bedrijfsvoering is niet in gevaar gekomen. Het was dan ook niet nodig om het ziekenhuis te ontruimen. 

De brandweer heeft de IC gecontroleerd en het pand rookvrij gemaakt met grote ventilatoren en het openen van ramen. De rook- en roetschade is beperkt gebleven tot de personeelsruimte.