Keolis Nederland had Apple Pay vooraf al opgenomen in het betaalsysteem in alle bussen en speelt zo in op de behoefte van de reiziger van nu. “Als vervoerder wil je het beste voor je reiziger en houd je je continue bezig met innovatieve ontwikkelingen. Vanaf november 2018 zijn wij in al onze bussen overgegaan op (contactloos) pinbetalen. Begin mei hebben wij de eerste digitale betaling met Apple en Google Pay succesvol getest. Voordat wij dit echter definitief konden toepassen, was het wachten op de banken om dit betalingssysteem te introduceren in Nederland. Via ING is dit vandaag dus officieel mogelijk. Hiermee maken we met het betalen via de iPhone of Apple Watch de volgende stap”, aldus Jeroen Suurmond, Commercieel directeur bij Keolis Nederland. 

De ontwikkelingen in het OV staan niet stil. Vervoersmiddelen worden moderner en schoner. Ook de voorzieningen die reizigers geboden worden tijdens een rit zijn van een steeds hoger kwaliteitsniveau. Keolis is altijd op zoek naar de beste oplossingen om efficiënter en nog veiliger openbaar vervoer aan te bieden. ING maakte op 11 juni bekend dat Apple Pay vanaf die dag beschikbaar is voor alle klanten van de bank. Vanaf nu heb je voor een betaling in de winkel, online of in de bussen van Keolis je bankpas of creditcards dus niet meer nodig. 

Alle ING klanten met een iPhone en Apple Watch kunnen de betaaldienst gebruiken om af te rekenen. In veel andere landen was het betalen via Apple Pay al eerder mogelijk. ING is de eerste bank in Nederland die deze betaalmethode ondersteunt.  

Betalen gaat veilig en snel via vingerafdruk of gezichtsherkenning (afhankelijk van het toestel). Hiervoor dienen klanten de betaalmogelijkheid wel eerst te activeren via de ING Mobiel Bankieren App.